travel, travel diaries

לונדון- היום הראשון בטיול

לפני כשבוע התמזל מזלנו וביקרנו בלונדון הקסומה למשך ארבעה ימים מופלאים. על אף שמשך הביקור שלנו היה יחסית קצר, הצלחנו לעשות המון דברים נהדרים בטיול והספקנו לבקר כמעט בכל היעדים שרצינו. את מסלול הטיול  התחלתי לתכנן כבר לפני כחודשיים- קצת אחרי שסגרנו את כרטיסי הטיסה. נעזרתי רבות באתרים וספרים על לונדון, אך את התודה הגדולה ביותר אני חייבת לקבוצת הפייסבוק לונדון שלנו עליה אני ממליצה בחום- מדובר בקבוצה פעילה מאוד ושופעת ידע, מקסימה, עם אנשים חמים שאוהבים נורא לייעץ ולעזור. אם בכוונתכם לטוס ללונדון בקרוב אני ממליצה להצטרף אליה, כי בכל כמה דקות יעלה פוסט שיוכל לסייע לכם מאוד בתכנון הטיול שלכם.

את הפירוט על מסלול הטיול שלנו אחלק לארבעה פוסטים- כל פוסט יציג יום אחד בטיול, עם המלצות, חוויות, דברים שאסור לכם להחמיץ, וכאלו שבעיניי אפשר לוותר עליהם.
ואחרי הפתיחה הלא קצרה הזאת- בואו נתחיל.

טיסה

ללונדון טסנו עם חברת איזי ג׳ט– חברת הלואו קוסט המועדפת עלינו. הטיסה יצאה בעיכוב של כשעה, אך מעבר לכך לא היו תקלות נוספות. מבחינת חוויית הטיסה- הכסאות במטוס לא היו נוחים כלל, פחות מבטיסות קודמות בהן טסנו עם החברה, אבל הצוות היה אדיב ויעיל, והטיסה באופן כללי עברה מעולה. לקחנו איתנו טרולי לכל אחד, וכן גם שילמנו תוספת של כ37 יורו על מזוודה גדולה ששלחנו לבטן המטוס.  את כל הדברים החשובים לקחנו יחד איתנו בתיקים איתם עלינו למטוס, וזו אגב המלצה חמה מאוד שלידברים שחשובים לכם תיקחו בתיקים שאתכם. אילו דברים אתם שואלים? נניח הלוז של הטיול, בגדים מיוחדים שבא לכם ללבוש, תכשיטים או כל דבר אחר שלא תרצו שבמקרה ילך לאיבוד כפי שקורה לא מעט פעמים. טיפ נוסף לטסים עם איזיג׳ט- השאירו מספיק מקום בטרולי למקרה שבו תידרשו להכניס את תיק היד/תיק הגב שלכם לטרולי. זה קרה לנו ולעוד רבים נוספים בטיסה חזרה בעת הבורדינג- ביקשו מכולנו להכניס את התיקים הקטנים ורצו לראות שאנו אכן עושים זאת. אלה שלא הצליחו נד רשו לשלוח את הטרולי לבטן המטוס…
המלצה אחרונה ונוספת לגבי הטיסה ללונדון ונושא המזוודות– תשתדלו לא לקחת אתכם המון בגדים, קחו את המעט ההכרחי. מה שאני מאוד ממליצה לעשות זה לתכנן מראש מה בכוונתכם ללבוש בכל אחד מהימים, לשים בצד את האאוטפיטים שתרצו ללבוש, לצלם כל אחד מהם על מנת שלא תשכחו ויחד איתם לקחת כמובן גם מעיל או ג׳קט מתאים למזג האויר הצפוי, ג׳קט קל נוסף, נעליים נוחות, זוג נעליים לערב וזהו. הקניות בלונדון מטורפות, ובקלות תוכלו למצוא את עצמכם ממלאים מזוודות שלמות במלתחות חדשות, כך שחבל להגיע מראש עם מזוודות מפוצצות בבגדים לא נחוצים.

הטיסה שלנו נחתה קצת אחרי 01:00 בלילה, ולמרבה המזל דאגנו מראש לתאם הסעה בשאטל- הנהג המתין לנו בשדה התעופה עם השמות שלנו כתובים בעברית, והיה גם מעודכםן לגבי העיכובים בטיסה. בשאטל עצמנו נסענו ברכב מאוד נעים ונוח, היינו שבעה אנשים, וכל אחד ירד במלון שלו. חשוב לציין שכל המלונות בשאטל היו קרובים אחד לשני, כך שלא הסתובבנו סיבובים מיותרים בשעות הלילה ברחבי לונדון. אם מי מכם מעוניין בפרטי החברה בה השתמשתי- כתבו לי פה מטה בתיבת ההודעות ואדאג להעביר אליכם את הפרטים.

מלון

המלון בו שהינו היה st. Giles שממוקם במרכז הסוהו. בדרך כלל כשאנו שוהים באירופה, אנחנו מעדיפים שלא לבזבז כספים מיותרים על מלונות, כי אנחנו כמעט ולא נמצאים בהם פרט ללילה. לכן, ברוב המקרים נשהה במלונות של שלושה או ארבעה כוכבים, ונעדיף כאלה שיהיו במרכז העיר על מנת שלא נבזבז זמן על נסיעות לא הכרחיות בכל יום. כך גם היה במקרה הזה- מלון סיינט גיילס הוא מלון חביב, עם צוות מקסים, חדרים נקיים ונעימים ואף מרווחים מאוד במידה וסוגרים על אחד מהחדרים המשודרגים. חשוב להבין שלא מדובר במלון מדהים או יוקרתי, החדרים סטנדרטיים ולא יותר מזה, ומבחינתנו זה מספיק לחלוטין מאחר והיתרון המרכזי במלון היה שהוא באמת ממוקם במרכז העיר- הליכה של שתי דקות ואתם ברחוב אוקספורד- תחצו את הכביש ואתם בסניף ענק של פריימרק.

לוז היום הראשון

אחרי שינה של כ-6 שעות פתחנו את היום הראשון איך לא- בקניות בפריימרק. מאחר והיה סניף ענק ממש לד המלון שלנו, העדפנו לבצע את הקניות דבר ראשון על הבוקר, בסביבות השעה 8, בעוד שהסניף יחסית ריק, כדי שנוכל לקחת את כל הקניות הישר לחדר המלון ולהמשיך ביום שלנו. הגעה לפריימרק בשעות הבוקר היא בהחלט מומלצת- החנות פחות או יותר ריקה, אין תורים מעצבנים בקופות, וכל החוויה הרבה יותר נעימה. אז לאחר בזבוז של כמה מאות שקלים, בעיקר על הבת שלנו- השארנו את השקיות במלון והלכנו אל היעד הבא, שהיה גם הוא קרוב למלון- ארוחת בוקר ב The Breakfast club.
למי שלא מכיר מדובר ברשת המונה לא מעט סניפים באנגליה, מזכירה מאוד את הבנדיקט שיש לנו בארץ מבחינת היצע התפריט. בד״כ ישנם תורים ארוכים המשתרכים מחוץ למסעדה במשך רוב שעות היום, אך גם במקרה זה- במידה ותגיעו מוקדם יחסית, אתם ככל הנראה לא תצטרכו להמתין. אנחנו הגענו בסביבות השעה 9:00 ולפנינו היה רק זוג אחד, כך שיצא שהמתנו פחות מ-5 דקות. העדפנו לשבת בשולחן המשותף  יחד עם אנשים נוספים- מה שהתברר כהחלטה מוצלחת במיוחד כי יצא שישבנו באותו שולחן עם טייס מלונדון, מטיילת מגרמניה, וזוג תיירים מיפן- במשך השעה שבילינו במסעדה שוחחנו בנעימים עם יתר יושבי השולחן, החלפנו חוויות, צחקנו ואפילו העשרנו מעט את הידע שלנו בזכות הסיפורים שלהם. מבחינת הארוחה והמנות שהזמנו- בעלי לקח את מנת ארוחת הבוקר האנגלית הכוללת ביצים, שעועית, בייקון ועוד, ואני העדפתי לקחת את מנת הפנקייק האמיתנית המצולמת מטה. מיותר לציין שלא הצלחתי לסיים את המנה, כי היא גדולה באמת- אך שנינו נהנינו מאוד מהארוחה וגם החשבון לא היה יקר במיוחד.
כשיצאנו מהמסעדה- סביב השעה 10:00 בבוקר כבר השתרך תור ארוך של אנשים רעבים- כפי שתראו בתמונה מטה.

סיור באתרים מרכזיים

שבעים ומרוצים עשינו את דרכנו אל עבר היעד הבא- נקודת המפגש עם קבוצת הסיור החינמי המודרך של חברת Strawberry tours. באופן כללי בעלי ואני נוטים שלא לחבב במיוחד סיורים או טיולים מודרכים, אך הפעם רצינו ללמוד קצת על הרקע ועל ההיסטוריה שמאחורי כמה מאתרי התיירות המרכזיים של לונדון. גילינו כי חב׳ סטרוברי מספקת טיולים רגליים חינמיים וקצרים- ובחרנו בטיול הכלל ביקור בכמה יעדים שונים כמו הביג בן, חדרי המלחמה של צ׳רצ׳יל, ווסטמיניסטר אבי, פארק סיינט ג׳יימס, ארמון בקינגהאם, חילוף משמר המלכה ועוד. נקודת המפגש של הסיור הייתה בכיכר לייסטר, ליד החנויות של לגו וM&M- ניצלנו את הזמן הפנוי לפני שעת המפגש וביקרנו בחנויות המרשימות. ב-11 התאספנו כולנו לסיור ובמשך כשלוש שעות עשינו טיול רגלי בין  כמה מאתריה המרכזיים של העיר.  אני ממש ממליצה על החברה הזאת במקרה ואתם כמונו- לא מעוניינים בסיור טרחני וארוך של יום שלם, אלא יותר בכיוון של סיור היילייטים קצר וקולע. המדריכים בחברה הזו מקסימים ומה שאהבתי במיוחד בסיור זה שבכל יעד אליו מגיעים- במקום שתשמעו את המידע היבש שניתן למצוא בקלות בחיפוש זריז בגוגל, המדריך בחר דווקא לספר לנו סיפורים ואנקדוטות פיקנטיות הקשורות באותם היעדים. למשל- כשהגענו לארמון בקינגהאם הוא סיפר לנו על הומלס שהחליט בלילה קר אחד לפרוץ אל הארמון, אחרי ביקור בחדר היינות והצטיידות בכמה בקבוקי יין יקרים במיוחד, הוא החל בחיפושיו אחר חדר חמים ונחמד להעביר בו את הלילה. לאחר שעבר מספר חדרים שלא היו מפוארים מספיק בעיניו, הוא מצא סוף סוף חדר שענה על צרכיו, השתחל אל תוך המיטה רק בכדי לגלות שלצידו במיטה נמצאת המלכה בכבודה ובעצמה. למרבה הפלא, השניים העבירו כמה שעות בשיחות פרטיות נעימות בהן המלכה נתנה לו עיצות לחייו האישיים, ורק כאשר הוא ביקש ממנה בקבוק יין נוסף, היא התקשרה למשרתים שלה וציינה כי הגבר הזר שנמצא במיטתה מבקש עוד אלכוהול… מיד לאחר מכאן המשטרה הוזעקה אל המקום, ההומלס נתפס והועמד בפני משפט שהפך לאחד המפורסמים בתולדות אנגליה. וזהו רק סיפור אחד קטן ובודד מבין סיפורים משעשעים רבים שתוכלו לשמוע בסיור. בסופו של הסיור כל אחד מהמשתתפים טרם כמה פאונדים כראות עיניו למדריך המצוין.

כחלק מהסיור יצא לנו לראות את הסיום של טקס חילופי המשמר- אני באופן אישי מצאתי כי הטקס מעט מגוחך וטרחני, אך יתר האנשים סביבי נדמה כי נהנו במיוחד. מטה מצורפות כמה תמונות מהטקס, אין ספק שלפחות מההיבט הויזואלי שלו בראות המצלמה הוא דיי מרשים.

פארק סיינט ג׳יימס

עוד יעד בו ביקרנו בסיור עם חברת Strawberry tours היה פארק סיינט ג׳יימס- פארק גדול יפה ומרשים, מלא בברווזים ואווזים המתרוצצים להם חופשי בחיפוש אחר תיירים שיאכילו אותם, וסנאים המקפצים להם  במדשאות ועל העצים. בעיני זהו יעד חובה לכל מי שמגיע אל לונדון, הליכה בפארק משרה סוג של רוגע בלתי נמנע, כל הירוק הזה עושה כל כך נעים וכיף, וכל תמונה שתצלמו בפארק תצא מושלם כי הכל כל כך יפה לאן שלא תביטו.

ארוחת צהריים

אחרי שהסיור הסתיים, הרעב כבר התחיל לתת את אותותיו, והתחלנו בצעידה אל עבר מסעדת Nopi של יותם אות׳ולנגי- הישראלי שהפך לשף מוכר ומכובד במיוחד באנגליה. שמעתי רבות על המסעדה, וציפיתי מאוד לביקור בה, אך למרבה אכזבתי- טעיתי בשעת ההזמנה שלי, והגענו רבע שעה מאוחר יותר. גילינו שבשעה 15:00 המטבח כבר נסגר, והם לא מקבלים סועדים בשעה זאת… מאוכזבים ורעבים התחלנו לחפש מקום אחר לשבת ולאכול בו. תוך כמה רגעים מצאנו את עצמו ליד מסעדת Flat iron עליה שמענו רבות גם כן, ונכנסו במהירות ובציפייה לסטייק עסיסי. flat iron ידועה כמסעדת בשרים טובה, בה ניתן לאכול סטייק איכותי ב-10 פאונד בלבד. כמישהי שנשואה לארגנטינאי, סטייקים הפכו לחלק מהשגרה השבועית שלי, ואני תמיד שמחה לנסות מסעדות חדשות. חשוב לדעת שהסטייקים במסעדה דיי קטנים, לדעתי משהו כמו 200 גרם לא יותר, ולכן רצוי מאוד להזמין גם מנות נוספות לצד הסטייק. אנחנו הזמנו צ׳יפס ומנת תרד בחמאה שהייתה פשוט מצויינת. כל אחד מאיתנו נהנה ממנת אלכוהול, והארוחה הייתה באמת מעולה. יצאנו עם חשבון סביר של כ-250 שקלים, וניתן לסכם את החוויה במסעדה כמוצלחת מאוד.

Carnaby street

לאחר שסיימנו לאכול עשינו את דרכנו אל עבר היעד הבא והמרגש של היום- קניות ברחוב קרנבי.
הרחוב הזה, כמו רוב רחובות הקניות האחרים בלונדון- מקסים במיוחד, הבניינים מרשימים, החנויות גדולות ומפוארות, וכל חוויית הקנייה נעימה מאוד.
כמה חנויות מומלצות בקרנבי:
cheap monday, lazy oaf, m&s, skinnydip, benefit, cowshed, pixi, monki

בחנות של פיקסי– מותג הטיפוח האהוב עליי בחודשים האחרונים. מוצר שלהם עליו אני ממליצה בחום הוא זה המצולם בצד הימני של התמונות מטה- הגלו טוניק- מוצר המאפשר פילינג עדין של העור, מכיל 5% חומצה גליקולית ומתאים לרוב סוגי העור.

c

Regent street

מהשיטוט בחנויות בקרנבי עברנו על היעד הבא- שיטוט בחנויות ברחוב ריג׳נט

כמה המלצות לחנויות מעולות בריג׳נט:
all saints, mango, anthropologie, coach, zara home, hm, kate spade, lulu lemon, topshop, boots, next

Anthropologie

היעד הבא אליו הגענו הוא ככל הנראה החנות שהייתה בראש רשימת החנויות שהיו מבחינתי מאסט לבקר בהן- אנת׳רופולוג׳י. אנת׳רופולוג׳י היא חנות המשתייכת לקבוצת אורבן אאוטפיטרס ופרי פיפל, ורק לאחרונה פוקס סגרה עסקה לפתיחת סניפים של החנויות הללו בארץ. מתי בדיוק זה יקרה- לא ברור עדיין, ועד אז אפשר רק להתענג בביקור בסניפי החנויות בחו״ל. אנת׳רופולוג׳י היא חנות המציעה פריטי לבוש לגברים ונשים,  אך החלק המעניין יותר בעיניי של החנות הוא דווקא מחלקת כלי הבית- הלוואי והייתי יכולה לגור בבית שמעוצב כולו ברהיטים ואביזרים של אנת׳רופולוג׳י- וואו כמה שהכל יפה בחנות הזאת. העיצוב נוטה יותר לסגנון טיפה בוהו שיק, אבל משלב גם הרבה אלמנטים מודרניים ועכשוויים. תתכוננו לכך שהמחירים בחנות ממש לא זולים, היא נחשבת לאחות היקרה יותר של אורבן אאוטפיטרז, אבל לא יכולתי לצאת מהחנות מבלי להתחדש בכמה פריטים עליהם תכננתי זה זמן רב (אחלוק אותם אתכם בפוסט הקניות שיעלה בקרוב). בקיצור, במקום שאלאה במילים, אתן לתמונות לדבר בעד עצמן, אבל רק אומר דבר אחרון- אל תחמיצו ביקור בחנות הזאת, ולו רק כדי להסתובב, להפתעל ולהתענג על עיצוב מושלם ומדויק.

SkinnyDip

החנות הבאה בה ביקרנו היא חנות בשם סקינידיפ- חנות בסגנון פופ צבעוני ועליז- ניתן למצוא בה פריטים לבית, כלי כתיבה ומחברות, אקססוריז ועוד ועוד. כל הפריטים בחנות צבעוניים ומרהיבים- והתאפקתי נורא שלא לצאת עם כולה בשקיות.

ארוחת ערב- Sketch

לארוחת הערב הזמנו מקומות במסעדת סקצ׳– מסעדה שיקית הממוקמת ברחוב מייפייר, קרוב לאוקספורד. המסעדה נפתחה בשנת 2002 ומאז הספיקה להפוך למוסד עלייה לרגל לכל יוטיוברית ואינסטגרמרית שמגיעה ללונדון. הסיבה המרכזית לכך היא העיצוב המושלם של המסעדה- היא מכילה שלושה חללים שונים, שכל אחד מהם מעוצב בסגנון שונה, אך שלושתם מדהימים ונראים כאילו נלקחו מתוך עליסה בארץ הפלאות או מתוך חלום. החללים הצבעוניים והיפייפיים עוצבו בקפידה ע״י אמן בשם דייויד שריגלי- שיצירות האומנות שלו מחפות את כל קירות המסעדה והוא זה שאף עיצב את כלי האוכל במקום. החדר הפופולרי ביותר נקרא חדר הגלריה– חדר שכל כולו מעוצב על טהרת גווני הורוד והרוז גולד, עם כורסאות קטיפה ורודות בצורות צדפה, ורצפות שיש צבעוניות. כבר שנים שראיתי תמונות של החלל הזה באינסטגרם, ופינטזתי על הרגע בו אגיע ללונדון ואבקר במסעדה הזאת, ידעתי שזהו יעד שאין סיכוי שאפספס. כל כך ציפיתי לביקור בסקצ׳, וכמו שאומרים לעתים- כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. שלא תבינו אותי לא נכון- החלק של העיצוב לא איכזב אותי כלל- מדובר באמת בעיצוב מושלם ומוקפד לפרטי פרטים, כל פינה אליה הבטתי גרמה לי להתיק את נשמתי, צילמתי שם אינספור תמונות והתמוגגתי מכל רגע. גם השירות היה מצויין, ואולי אפילו מצויין מדיי- אני אדם שנוטה לאהוב יותר את הפרטיות שלו בעת בילוי במסעדה, ולכן גם פחות מתחברת לשירות בו כל רגע מלצר מגיע ושופך לי עוד כמה טיפות של מים לכוס שכבר פחות או יותר מלאה, או שכל שתי דקות מישהו מגיע לשאול אם אני נהנית מהאוכל. ואם כבר הזכרנו את האוכל, זה גם החלק שאיכזב אותי נורא במסעדה. כמה שמעתי על האוכל בסקצ׳, על כך שהוא מדהים ומקורי ומיוחד…. אז מבחינתנו לפחות הוא היה גרוע ממש. הזמנו 5 מנות שונות, ואף לא אחת מהן הייתה טעימה. אחת מהמנות שהזמנתי הייתה מנת ניוקי תפוחי אדמה עם תרד…הגיעו לדעתי משהו כמו 7 חתיכות ניוקי, ספוגות בשמן, עם טעם לוואי מזעזע. בעלי ואני הלכנו לאינספור מסעדות ברחבי העולם, מעולם לא קרה שכל כך לא נהנינו במסעדה, ועוד באחת שבסופה של הארוחה החשבון הגיע לכמה מאות שקלים מכובדים. בקיצור, ההמלצה שלי לגבי סקצ׳ היא שתגיעו למקום כי באמת לא כדאי לפספס את העיצוב, אבל אל תגיעו בשביל לאכול- תשבו, תשתו כמה דרינקים, תצלמו כמה תמונות, ולכו לאכול לאחר מכן באחת המסעדות שבאיזור…

כל התמונות מעלה צולמו בסקצ׳- עיצוב באמת מרהיב ומיוחד. שתי התמונות האחרונות צולמו בשירותים של המסעדה. תאי השירותים נמצאים למעשה בתוך סוג של ביצים לבנות ענקיות, בעוד שהתקרה של השירותים מורכבת מריבועי תאורה צבעוניים יפייפיים. אל תחמיצו את השירותים במידה ותחליטו לבקר במסעדה.

את הערב הזה סיימנו בסטארבקס, כמו שני עלובים שלבושים מהודר מדיי בכדי לשבת ברשת קפה המונית, ישבנו בכסאות הצבעוניים של סטארבקס לבושים במיטב מחלפותינו, עם עקבים, ג׳קטים וכו- לוגמים קפה דיי מחורבן. (:

וכך הסתיים לו היום הראשון של הטיול שלנו- יום ללא ספק מלא בחוויות עם הספק דיי מטורף… הפוסט הבא יהיה באופן לא מפתיע פירוט היום השני של הטיול.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...